Acupuncture et homéopathie
Translate
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Derniers sujets
» Thyroïdite - traitement homéopathique
Mer Nov 29, 2017 9:25 pm par Dr.Ioan

» Informatii programari la sediul Institutului
Ven Oct 20, 2017 3:03 pm par Dr.Ioan

» Narcissisme traitement homéopathique
Jeu Sep 21, 2017 7:55 am par Dr.Ioan

» L'action d'acupuncture
Jeu Sep 21, 2017 7:54 am par Dr.Ioan

»  Hernie discale apres la chirurgie
Jeu Sep 21, 2017 7:51 am par Dr.Ioan

» Diabéte neurogéne
Sam Aoû 05, 2017 1:51 pm par Dr.Ioan

» Coma discussions
Ven Juil 21, 2017 8:09 am par Dr.Ioan

» Agaricus blazei
Mer Juil 05, 2017 11:47 pm par Dr.Ioan

-

Add to netvibes

-

301 Redirect Code Generator Tool

Get our toolbar!
[Valid RSS]
Flux RSS


Yahoo! 
MSN 



Vanzarea bolilor

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

24082012

Message 

Vanzarea bolilor




Cu treizeci de ani în urmă, părea o glumă. În pragul pensionării, Henry Gadsden, managerul colosului farmaceutic "Merck", se confesa revistei "Fortune", arătându-și dezamăgirea că uriașul potențial de producție al firmei sale este destinat doar bolnavilor. El visa ca "Merck" să devină un fel de "Wrigley" și, după modelul marelui producător și distribuitor de gumă de mestecat, să "vândă la toată lumea". Inclusiv oamenilor sănătoși.
Trei decenii mai târziu, visul răposatului Gadsden a devenit realitate. Strategiile de marketing ale marilor firme farmaceutice țintesc din ce în ce mai agresiv către oamenii sănătoși. Suișurile și coborâșurile vieții devin tulburări mentale; slăbiciuni sau stări mai proaste, altminteri dintre cele mai obișnuite, sunt transformate în afecțiuni înfricoșătoare, și din ce în ce mai mulți oameni normali ajung bolnavi peste noapte.
Într-o carte din 2005, "Selling Sickness. How Drug Companies Are Turning Us All Into Patients", Alain Cassels (cercetător în politica medicamentelor, la Universitatea Victoria din Canada) și Ray Moynihan (journalist specializat în sănătate) fac o radiografie necruțătoare a strategiilor de marketing cinice, atunci când nu sunt pur și simplu criminale, ale producătorilor de medicamente. Cei doi cercetători dezvăluie cum, prin campanii de promovare concertate, industria farmaceutică mondială, cu o cifră de vânzări de circa 500 miliarde dolari anual, exploatează perfid temerile cele mai profunde ale omului: de moarte, de șubrezire fizică, de boală, etc. Pe măsură ce, în țările dezvoltate, majoritatea locuitorilor se bucură de o viață mai lungă, mai sănătoasă, mai dinamică, cu atât campaniile publicitare îi transformă pe cei grijulii cu sănătatea lor, în panicați pur și simplu. Probleme minore sunt descrise ca tulburări extrem de grave, care necesită îngrijiri grabnice. Astfel, timiditatea se transformă în "anxietate socială", iar tensiunea premenstruală devine "tulburare disforică premenstruală". Simplul fapt de a fi expus la un risc patologic devine patologie în sine. Epicentrul acestui tip de comerț sunt Statele Unite. Americanii reprezintă 5% din populația lumii, dar primesc 50% din medicamentele prescrise pe glob. Cheltuielile populației cu sănătatea s-au dublat în ultimii șase ani, din cauză că prețurile la medicamente cresc dramatic, dar mai ales pentru că doctorii prescriu din ce în ce mai mult.
Aceeași maladie cu altă pălărie
Americanul Vince Parry este un guru al acestui tip de marketing. Într-un articol intitulat uluitor "Arta de a cataloga starea de sănătate" (The Art of Branding a Condition - în Medical Marketing & Media, Londra, mai 2003), Parry explică metodele prin care firmele sale "favorizează crearea" tulburărilor medicale:
- reevaluarea stării de sănătate;
- redefinirea unor boli cunoscute de mult și rebotezarea lor;
- crearea unor disfuncții din nimic;
Preferatele lui Parry sunt disfuncția erectilă, deficitul de atenție la adulți și sindromul disforic premenstrual. Cu o sinceritate dezarmantă, Vince Parry descrie modul în care companiile farmaceutice definesc condițiile pentru crearea pieței pentru produse precum Viagra sau Prozac. Sub patronajul firmelor de marketing, experți medicali și guru precum Parry se așază la aceeași masă pentru a descoperi "idei noi despre boli și stări de sănătate". Totul este ca acestea să li se prezinte potențialilor clienți într-o manieră nouă, inedită. Un raport al Business Insights, destinat conducătorilor de multinaționale din sectorul farmaceutic este încă și mai clar: Capacitatea de "a crea piețe pentru boli noi" se traduce în cifre de vânzare de miliarde de dolari.
Una dintre strategiile cele mai performante, potrivit raportului, este de a schimba modul în care oamenii privesc afecțiunile banale. Ei trebuie "convinși" că "probleme acceptate până acum ca ușoare disconforturi" necesită "intervenția medicului". Același raport are și o concluzie optimistă pentru viitorul industriei farmaceutice: "Anii care vor veni vor fi martorii creării bolilor nășite de firme". Este evident dificil să trasezi o linie între omul sănătos și omul bolnav. Dar este la fel de evident că, cu cât se extinde aria de definire a unei patologii, cu atât ea va atinge mai mulți bolnavi potențiali. Și cu atât mai mult vor crește vânzările de medicamente.
Deseori, afirmă Cassels și Moynihan, experții medicali care redactează protocoalele de tratament (acestea cuprind suma tehnicilor ce trebuie aplicate în funcție de cazul aflat sub îngrijire) sunt în același timp plătiți de industria farmaceutică. Iar industria prosperă dacă protocoalele le favorizează vânzările. Potrivit acestor experți, 90% dintre americani suferă de o tulburare numită... hipertensiune arterială; aproape jumătate dintre americance suferă de disfuncția botezată FSD (disfuncție sexuală feminină); iar 40 de milioane de americani ar trebui urmăriți atent din cauza nivelului ridicat al colesterolului. Bineînțeles, toate aceste maladii sunt vindecabile cu medicamente. Iar metodele de prevenție sunt trecute în plan secundar.
Racolarea medicilor agenți publicitari
Medicul generalist Des Spence povestește în "British Medical Journal" din iulie 2008 cum a fost contactat pentru a participa la o specializare care ar fi trebuit să facă din el un expert într-o maladie născocită de imaginația industriei. Universitatea la care preda i-a transmis lui Spence oferta unei firme în care scria: " căutăm lideri de opinie (...) a căror muncă va trebui să influențeze gestionarea și terapia viitoare ale disfuncției sexuale feminine (...) prin dorință hipoactivă." Firmele care au o boală de inventat pentru a crea o piață pentru un anumit medicament racolează medici pe care îi folosesc într-o schemă de marketing cu scopuri stabilite dinainte și în care slujitorii lui Hipocrate nu au nici un fel de libertate de mișcare. Totul, evident, în schimbul unor avantaje financiare, dar și al prestigiului, notorietății, pecare o asemenea campanie o aduce. Dar, "partea cea mai neplăcută în toată această poveste", continuă Spencer, "este lipsa oricărei legitimități medicalea disfuncției sexuale feminine prin dorință hipoactivă. (...) Industria trebuie să transforme această disfuncție bănuită, în boală gravă. Iar pentru aceasta e important să existe o acoperire mediatică, mărturii ale celebrităților, dar mai ales sacrosancți experți medicali care legitimează totul.
"Experții" estimează că 40% dintre femei ,suferă' de această ,boală'. Iată un exemplu de simplificare numai bună pentru a fi citată peste tot! Uneori această ,problemă' este prezentată ca un aspect al luptei feministe, când, de fapt, e vorba doar de manipulare cinică. Deșeurile pe care le produce acest tip de activitate farmaceutică otrăvesc viața prin mesajul pe care-l vehiculează: slăbiciunea dvs. (tristețe, calviție, libido în scădere etc) este automat simptom de boală", conchide medicul din Glasgow . Epidemia de marketing
În best-seller-ul "Die Krankheitserfinder" (Inventatorii de boli), Jorg Blech, biochimist german, stabilit în America și corespondent pentru Der Spiegel, New Scientist și The Guardian, explică;
- în ce mod industria farmaceutică în colaborare cu experții de marketing a impus scăderea arbitrară a nivelului normal al colesterolului pentru ca indivizi perfect sănătoși să devină peste noapte bolnavi;
- de ce de vreo două decenii femeile la menopauză sunt terorizate cu spectrul osteoporozei pentru a favoriza vânzările la medicamentele care ar preveni fracturile;
- tehnicile de manipulare a opiniei publice cu scopul de a crea o piață impresionantă a pilulelor care tratează impotența.
Între 1984 și 1987, "Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder"
(DSM 4), care este biblia psihiatrilor americani, a introdus 77 de noi boli mentale, scrie Jean-Claude St-Onge în "Reversul pilulei", publicată la Montreal, Ecosocietes, în 2004. Pentru a introduce aceste noi boli a trebuit schimbată definiția bolnavului. Oricine resimte la un moment dat o stare de rău devine automat bolnav. Și, bineînțeles, comentează malițios St-Onge, pentru fiecare boală există un medicament. Iată câteva exemple de "boli noi":
- timiditatea este reciclată sub numele de "anxietate socială"
- naturala regurgitare la bebeluși devine "reflux esofagian patologic"
- omeneasca senescență se transformă în "insuficiență circulatorie cerebrală"
- până și stresul de la loterie este legat de "traumatismul biletului necâștigător"
În aprilie 2004, o anchetă extrem de bine documentată și aprofundată,realizată de Lisa Cosgrove, cercetător la University of Masachussets Boston, și publicată în prestigioasa revistă "Psycho-Therapy and Psychosomatics", a demonstrat că mai bine de jumătate dintre psihiatrii care au lucrat la redactarea DSM 4 au fost plătiți de firmele care fabrică exact medicamentele care tratează așa-zisele boli noi introduse în manual. Impresia de depresie
Numărul persoanelor depresive de pe mapamond a crescut de șapte ori din 1970 până în 1996, relevă St-Onge. În Statele Unite numărul de consultații în urma cărora sau prescris antidepresive s-a dublat între 1980 și 1989. O tendință similară s-a înregistrat în tot Occidentul. Numărul femeilor care iau antidepresive este triplu față de cel al bărbaților, iar milioane de copii americani le iau cu regularitate. Cu toate că antidepresivele nu sunt indicate în tratamentul depresiilor ușoare la adulți, ele sunt prescrise masiv. Două sunt motivele pentru care medicii o fac totuși:
1. În 1990, Organizația Mondială a Sănătății a pus la punct un program de formare rapidă, cu durata de o jumătate de zi, care să permită medicilor să pună un diagnostic într-un timp scurt, pornind de la ghidurile clinice. Permisiunea acordată, astfel, medicilor generaliști de a trata depresia a dus la multiplicarea de câteva ori a vânzărilor de antidepresive.
2. Societățile farmaceutice au culpabilizat medicii, acuzându-i în mod repetat că rata crescândă a sinuciderilor este vina lor, pentru că nu prescriu suficiente antidepresive. Lobby-știi au lansat chiar ideea că 60-70% dintre sinucideri sunt cauzate de depresiile netratate. Potrivit lui Jean-Claude St-Onge, femeile sunt în mod deosebit vizate de eforturile de "medicalizarea" a vieții. Altădată, ele mergeau la medic când erau gravide, acum îl consultă în chestiuni de contracepție și de menopauză. De altfel, se vorbește deja și de "perimenopauză" (perioada de dinainte de instalare a menopauzei și până la instalarea ei propriu-zisă), o nouă afecțiune care se încearcă a fi popularizată. Ca urmare, femeile devin mari consumatoare de pastile pe perioade mari de timp. Cherchez la femme malade!
Hormonoterapia substitutivă este un un pas uriaș pentru "medicalizarea" vieții femeii. Cu toate că 75% dintre femei nu manifestă nici un simptom deranjant când ajung la menopauză, producătorii farmaceutici și experții lor de marketing apelează la frica de îmbătrânire a femeilor pentru a-și vinde produsele. Și asta în ciuda deselor efectesecundare ale tratamentului: dureri de cap, grețuri, infecții genito-urinare, varice la picioare, sensibilitate mamară etc. Cu atât mai mult cu cât comunitatea medicală nu ajuns la un consens privind eficiența hormonoterapiei substitutive, mulți avertizând asupra utilizării iresponsabile a tratamentului.
Osteoporoza, procesul normal de scădere a densității osoase odată cu vârsta, face și el o țintă de marketing din femeia de vârsta a doua.Dar probabil cel mai sfruntat tertip al firmelor de farmaceutice este deja pomenita disfuncție sexuală la femei (DSF). Peste 40% dintre femeile între 18 și 59 de ani ar suferi de ea. De unde această cifră? St-Onge ne lămurește. Un studiu făcut în Statele Unite cerea unui număr de 1500 de femei să răspundă cu da sau nu la 7 întrebări. Dacă răspundeau cu da fie și numai la una dintre întrebări, erau catalogate ca suferind de DSF. Printre ele, se numărau cele care declarau că vreme de mai mult de două luni în ultimul an nu au simțit dorință sexuală, au simțit anxietate față de propria performanță sexuală sau au avut probleme de lubrifiere. (Journal of the American Medical Association, 1991)
Farmacoterapia fricii
Cea mai eficientă strategie de marketing pentru "vânzarea"bolilor" este frica.Pentru a vinde femeilor la menopauză hormonul de substituție s-a mizat pe frica de criza cardiacă. Pentru a vinde părinților ideea că cea mai mică depresie necesită un tratament greu și îndelungat s-a mizat pe teama de sinucidere a tinerilor. Pentru a vinde medicamente anticolesterol s-a mizat pe teama morții premature.Și asta în pofida faptului că de multe ori medicamentele promovate furibund produc efecte inverse celor scontate.În noul limbaj de marketing se vorbeste deja de "farmacoterapia fricii". Alături de "mongering disease", negoțul cu boli.
"Dacă altădată puteam spera să găsim un tratament pentru fiecare boală, negustorii de sănătate, astăzi, mai mult ca niciodată, par să vrea a găsi o boală pentru fiecare medicament fabricat", constată medicul Martin Winkler în postafața lucrării lui Jorg Blech, "Inventatorii de boli". "Manipulând membrii influenți ai comunității medicale, lobby-urile industriei farmaceutice au modificat încet, încet normele anumitor valori biologice (colesterol, tensiune arterială etc) pentru a obține astfel creșterea numărului pacienților susceptibili a fi tratați". Căci, conchide Winkler, "a-i face pe niște oameni perfect sănătoși să creadă că trebuie să se îngrijescă pe viață, reprezintă pentru fabricanți o veritabilă rentă viageră."
avatar
Memphis

Numarul mesajelor : 181
Puncte : 23302
Data de inscriere : 24/08/2011

Revenir en haut Aller en bas

Partager cet article sur : diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

Vanzarea bolilor :: Commentaires

avatar

Message le Dim Aoû 26, 2012 8:15 pm par dr Mestes Istvan

Da tot medicii sunt de vina

Revenir en haut Aller en bas

avatar

Message le Lun Aoû 27, 2012 7:19 am par Trandafir Dumitru

Asta e realitatea .
Felicitari pentru articol .

Revenir en haut Aller en bas

Message  par Contenu sponsorisé

Revenir en haut Aller en bas

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum